Kedves Szülők és Diákok!
Tájékoztatjuk önöket, hogy a diákigazolvány igénylésének folyamata a 362/2011. (XII.30.) kormányrendelet alapján a következőképpen történik:
1. Okmányirodai fényképezés
Az igénylés megkezdése előtt, fényképet kell készíteni az Okmányirodában. A fényképezés ingyenes.
Ehhez a következő iratokat kell bemutatni: születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya, vagy egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és lakcímkártya.
Az eljárás részeként a jogosult NEK adatlapot kap, (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) amelyben a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14 éven felüli jogosult esetében az eredeti aláírás szerepel. 14 éven aluli jogosult esetén az aláírás mezőt üresen kell hagyni, mert nem kerül feldolgozásra.
Az adatlap része a 16 karakterből álló NEK azonosító, amelyet az adatlappal együtt meg kell őrizni!
Ha a fénykép és aláírási kép érvényességi idején belül a jogosult személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, új adatlapot kell kiállítani, amelyen új NEK azonosító található.
2. Az intézményi igénylési folyamat a következő
A tanuló az iskolában, az iskolatitkárnál adja le a NEK azonosítót tartalmazó NEK adatlapot. A diákigazolvány igénylés díjmentes.
Az igénylés leadásakor kérjük, hozza magával:
- az okmányirodában kapott NEK adatlapot, amely tartalmazza a NEK azonosítót (ennek hiányában a diákigazolvány igénylését nem tudjuk elindítani)
- a születési anyakönyvi kivonatot és a lakcímkártyát vagy
- egyéb érvényes személyazonosító okmányt (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és a lakcímkártyá
Az Intézmény továbbítja a tanuló igénylését az Oktatási Hivatal (OH) részére.
Az elkészült diákigazolványt közvetlenül az intézmény részére küldi meg postán keresztül az Oktatási Hivatal (OH).
Az igazolvány elkészültéig a jogosult kérésére az intézmény igazolást állíthat ki a beküldött igénylés adatai alapján.
Az elkészült diákigazolvány számát az iskolatitkárságon kérjük megadni!
Együttműködésüket és megértésüket köszönjük!”